Aningar



Måste först ärkänna att jag själv är en människa som dras till människor med problem och visst de är väl något ja själv borde arbeta med men de är tyvärr inte så lätt. Jag är tillsammans med en mycket komplicerad människa och har nu varit de i 3 år.


Han har haft en ganska så skyllig uppfostran då hans mamma inte är den kärleksfulla typen utan snarare gett honom pengar/prylar vid de tillfällen hon skulle vissa uppskattning och kärlek.  Och det är något som har skadat honom för livet jag tror i alla fall att det är pga de som han har problem med att vissa känslor för mig och andra människor i sin omgivning och han har också svårt med att förstå andras känslor för att han har väl lärt sig att man ska stänga av sina för att dom kanske ofta bara var besvärliga.  Många gånger säger han att han inte kan säga vad han känner i situationer som ja anser borde vara jobbiga för honom men som han menar på att han kanske till och med inte bryr sig om. Men jag tror det bara är en slags omedveten försvarsmekanism som han själv inte har någon riktig kontroll över.


Ja och i allt detta så är han ju självklart en missbrukare han handlar fruktansvärt dyra kläder ja jag tror han har slösat ca 40 000 kr de senaste 3 månaderna bara på kläder då alltså för mig är det en summa ja hade kunnat inreda en lägenhet med en ny säng och soffa osv. Som ni förstår så har inte ja och han samma syn på pengar som också är ett problem i vårt förhållande.
 

Fast det är de ”milda” missbruket han har tyvärr så flyr han gärna verkligheten också genom att knarka. Och när han nu försöker sluta knarka och faktiskt inte gjorde de på 3 månader så byte han ut de till en massa sprit ja de fanns inte många dagar han inte drack mint 2-3 öl efter jobb. Ja och det fanns också en hel del dagar då han söp sig full och nu igen så har den fyllan slutat med att han har gått och köpt sig starkare grejer i pulver form.


Och alla våra så att säga riktiga problem med allt detta börja för ett år sen och allt gå i vågor hela tiden. Jag är fruktansvärt trött på allt men å andra sida så kan jag tyvärr inte släppa taget om honom då jag älskar honom av hela mitt hjärta och vill inget mer än att hjälpa honom så att han kan känna sig lycklig igen.


Kommentarer
Postat av: Miss Curious

Jag kan inte säga att jag har upplevt exakt det du gör nu, men jag kan berätta att jag känner igen mig lite av det du skriver. Så om du vill prata med ngn som du inte känner, så ställer jag gärna upp.

Ha det bra!

2009-10-22 @ 01:52:28
URL: http://misscurious.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0